środa, 21 sierpnia 2013

PACZUSZKI FRANCUSKIE Z WARZYWAMI NA PATELNIE W WERSJI LIGHT

 KOLEJNA ODSŁONA CIASTA FRANCUSKIEGO Z FARSZEM. W ZALEŻNOŚCI NA JAKIE NADZIENIE SIĘ ZDECYDUJEMY CIASTO FRANCUSKIE STANOWI ORYGINALNĄ KOMPOZYCJĘ SMAKOWĄ.
DZISIAJ MAM DO ZAPREZENTOWANIA CIASTO W WERSJI LIGHT I WIEM, ŻE PO TAKIE PODCZAS ZAKUPU BĘDĘ SIĘGAĆ. URZEKŁ MNIE SMAK (A MAM BARDZO WYOSTRZONE KUBKI SMAKOWE). ZDECYDOWANIE CIASTO NIE KLEI SIĘ DO PODNIEBIENIA I NIE JEST ZBYT MAŚLANE. TO MOJA OPINIA.
ZAPRASZAM DO WYPRÓBOWANIA Z WARZYWAMI NA PATELNIĘ;)

SKŁADNIKI:
- Ciasto francuskie light (30% mniej tłuszczu, wg mnie w smaku zdecydowanie lepsze od klasycznego ciasta - to plus, może jedynie straszyć cena - to minus;)),
- warzywa na patelnię - standardowe opakowanie (ok.400g),
- oliwa z oliwek,
- sól morska/kolorowy pieprz/papryka ostra/bazylia,
- opcjonalnie: 50g startego sera (najlepszy wyrazisty w smaku).

WYKONANIE
Na rozgrzanej oliwie podsmażam warzywa, doprawiam dodatkami smakowymi. Moje zastosowane proporcje to: 1/2 łyżeczki soli morskiej, 1/3 łyżeczki kolorowego pieprzu, 1/3 ostrej papryki, 3/4 łyżeczki bazylii.
Ciasto francuskie nacinam nożem następująco; 3 paski, następnie 15 kwadratów. Na każdy kwadrat nakładam po solidnej, stołowej łyżce farszu i zlepiam tworząc tzw. wiatraczki. Układam na blasze wyłożonej matą i w takiej wersji wkładam do piekarnika lub smaruję roztrzepanym białkiem lub posypuję serem. W zależności na jaki wariant się zdecydujemy wstawiam blachę do nagrzanego piekarnika do 200° C na ok. 10 -15 minut.

SMACZNEGO!

1 komentarz:

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...