poniedziałek, 3 czerwca 2013

FANTA - styczny SERNIK NA ZIMNO (DIETETYCZNY/ORZEŹWIAJĄCY)

(Proporcje na formę o średnicy 24 cm)

BISZKOPT
- 4 jajka,
- 4 łyżki wody,
- 180g cukru,
- 80g mąki pszennej,
- 80g mąki ziemniaczanej,
- płaska łyżeczka proszku do pieczenia.

WYKONANIE
Żółtka oddzielam od białek. Do białek dodaję wodę i ubijam mikserem (w taki sposób jakbym coś zagarniała do siebie, w ten sposób dostaje się powietrze - masa robi się pulchniejsza, sztywniejsza). Następnie dodaję cukier kontynuując ubijanie, gdy cukier będzie roztarty, dodaję żółtka. Na samym końcu wsypuję stopniowo przesianą mąkę z kakao i z proszkiem do pieczenia. W tym momencie należy przerwać pracę miksera lub na małych obrotach delikatnie wymieszać. Wylewam do przygotowanej formy i wstawiam do średnio nagrzanego piekarnika na 30 - 40 minut.

DODATKOWE SKŁADNIKI
- 4 galaretki pomarańczowe (np.WINIARY),
- 800ml jogurtu naturalnego (np.ZOTT),
- 200ml FANTY + 800ml FANTY (1litr),
- opcjonalnie: cukier do smaku (nie dodałam).

WYKONANIE
Do przygotowania tego ciasta użyłam 2 część biszkopta - pozostało mi z przepisu SERNIK GOTOWANY. Z podanych proporcji na biszkopt (z 4 jajek) możemy upiec w większej formie
i nie będzie wówczas problemu z wykorzystaniem drugiej części. Podgrzewam w rondelku 200 ml FANTY, wsypuję 2 galaretki pomarańczowe i mieszam do rozpuszczenia. Odstawiam do przestygnięcia i lekkiego stężenia. Następnie łączę galaretki z jogurtem naturalnym. Masę wylewam na przygotowany biszkopt. Wstawiam do lodówki do stężenia, w tym czasie podgrzewam 800 ml FANTY i wsypuję kolejne 2 galaretki pomarańczowe, ponownie mieszam do rozpuszczenia i odstawiam do lekkiego stężenia. Gdy masa jogurtowa stężeje, zalewam galaretkami wierzch sernika. Przygotowuję sernik zazwyczaj wieczorem i wstawiam na całą noc do lodówki. Następnego dnia podaję - jest wyśmienity. Idealnie orzeźwia w upalne dni, do tego banalnie prosty w przygotowaniu. Polecam:)

PRAGNĘ NADMIENIĆ, IŻ PIERWSZĄ BLOGERKĄ, KTÓRA ZASTOSOWAŁA FANTĘ W SERNIKU NA ZIMNO JEST ALEKSANDRA PROWADZI BLOG KULINARNY - Ola in the kitchen.

MÓJ KOMENTARZ
FANTĘ można zastąpić wodą wówczas sernik będzie bardziej dietetyczny, nie uczyniłam tego z uwagi na połączenie lekkości i orzeźwienia - taki był mój cel:)

SMACZNEGO!



7 komentarzy:

  1. Szczerze nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam sernik na zimno:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Możesz mi podać źródło inspiracji?

    OdpowiedzUsuń
  3. Inspirowane smakiem - aura na zewnątrz nie sprzyja przygotowaniom do lekkich, orzeźwiających ciast, deserów ale miejmy nadzieję, że to się w końcu zmieni:)
    Ola in the kitchen - odpowiedz wysłałam:)
    Pozdrawiam - A.P.D.S!

    OdpowiedzUsuń
  4. co ten sernik ma wspólnego z dietetycznością? skoro jest w nim fanta, która ma miliony kalorii

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspólnego ma to, że pominięte są takie składniki jak: półtłusty/tłusty ser, jajka, cukier, niektórzy dokładają także masło. Co do FANTY można pominąć i zastąpić ją zwykłą wodą. Ja zastosowałam w przepisie FANTĘ z uwagi na orzeźwienie.
    Pozdrawiam - A.P.D.S!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy sernik :) Ja robiłam z colą - efekt musiał być podobny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gin z colą nie robiłam, ale robiłam za to krem z dodatkiem SPRITE...ciekawy w smaku (pokażę w niedalekiej przyszłości)... co do sernika - degustatorom a zwłaszcza tym młodszym smakowało!

    OdpowiedzUsuń

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...