poniedziałek, 3 czerwca 2013

OGÓRKI MAŁOSOLNE

SKŁADNIKI:
- 1 kg ogórków gruntowych,
- parę gałązek kopru,
- 3 ząbki czosnku,
- 1 korzeń chrzanu,
- 1,5 l gorącej wody,
- 1,5 łyżki soli kamiennej, spożywczej (do przetworów domowych),
- 2 ziarna ziela angielskiego.

WYKONANIE
Umyte ogórki umieszczam w glinianym naczyniu (można odciąć końcówki - ja to pomijam). Między ogórkami wciskam kawałki obranego, umytego chrzanu, kopru, ziela angielskiego, obranego czosnku i zalewam solanką (zagotowuję wodę, wsypuję sól - mieszam, pozostawiam do lekkiego przestygnięcia i zalewam ogórki letnią solanką). Po 2 dniach podaję małosolne ogórki. Po 4 - 5 dniach przeistoczą się w kiszone ogórki.

SMACZNEGO!


7 komentarzy:

  1. uwielbiam:) cały sezon kiszę takie do szybkiego zjedzenia, u mnie są w wersji podstawowej tylko z koprem i czosnkiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Inspirowane smakiem - u nas także znikają w ekspresowym tempie, najbardziej pożądane przez nastoletnią córkę.
    Zapieckowa - czasami też odbiegam od chrzanu, gdy nie mam w zasięgu, zdarza się także iż zamiast kopru tzw.kwiatostan podaję pęczek świeżego z korzonkami. Też smacznie ogórki wychodzą.
    Pozdrawiam - A.P.D.S!

    OdpowiedzUsuń
  3. już za chwileczkę rozpocznie się sezon na ogórki małosolne - jak pokazują się nowalijki to jest to najpiękniejszy moment w roki i szkoda że tak krótko trwa bo zimą pozostają tylko konserwowe.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mirosławie nic na to nie poradzimy, pozostaje nam cieszyć się chociaż tym krótkim okresem:)) Dziękuje za komentarz;)
    Pozdrawiam -A.P.D.S!

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy możemy zastąpić sól kuchenną solą morską?

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam, że nigdy z solą morską nie robiłam. Od X czasu właściwie od początku odkąd przejęłam stery w kuchni serwuję do ogórków tylko sól kamienną(adekwatną do wszelkich przetworów). I zawsze wychodzą ogórki smaczne, ja dodatkowo ogórki dostaję z bardzo znanego źródła (od znajomych) więc nie mam nieudanych efektów!;) ALEEE w najbliższym czasie (zaintrygowało mnie to pytanie) wykorzystam sól morską i podzielę się swoimi spostrzeżeniami;) Pozdrawiam - A.P.D.S!

    OdpowiedzUsuń

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...