środa, 22 maja 2013

DOMOWY CHRZAN

(Proporcje na ok. 250g)

SKŁADNIKI:
- ok. 200g korzenia chrzanu,
- 12 łyżek wrzącej wody,
- 1 łyżka octu jabłkowego,
- 1 łyżka cukru,
- 1/2 łyżeczki soli.

WYKONANIE
Chrzan obieram, kroję w mniejsze kawałki, zalewam zimną wodą i pozostawiam na ok. 50 minut (dzięki temu zabiegowi będzie wilgotny). Następnie mamy dwie opcje: trzemy na tarce lub zlecamy pracę urządzeniu. Ja wspomogłam się robotem wielofunkcyjnym i w ten sposób uzyskałam starty chrzan. Zalałam wrzątkiem. Następnie zmieniłam nakładkę w celu uzyskania papki, doprawiłam octem jabłkowym, cukrem i solą.  Gotowe:)

MÓJ KOMENTARZ
Podejmując decyzję o przygotowaniu domowego chrzanu najlepiej przygotować pod nieobecność innych domowników tym bardziej dzieci:) Silny aromat i olejki eteryczne roznoszą się pomimo otwartego okna, odpowiedniej wentylacji. Dla mnie kluczowym momentem, w którym należy szczególnie uważać jest wlanie wrzątku i otworzenie robota kuchennego. Nie należy pochylać się w trakcie przygotowywania chrzanu - przeżycie niemiłe:)

MÓJ KOMENTARZ
Domowy chrzan świetnie smakuje z wędlinami (najlepiej domowej roboty), z mięsem na zimno ale można wykorzystać jeszcze do innych celów w kuchni np. do ryb, do buraków ćwikłowych itd.

SMACZNEGO!



2 komentarze:

  1. Chrzan jadam tylko w święta wielkanocne, ale w moim domu znaleźliby się inni zwolennicy takiego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. też sobię w donmu te dostępne w sklepie nie są takie ostre jak domowe:)

    OdpowiedzUsuń

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...