środa, 8 maja 2013

PUSZEK

(Proporcje na formę o średnicy 22cm)

SKŁADNIKI:
- 200g mąki ziemniaczanej,
- 60g mąki pszennej,
- 200g cukru,
- 130g margaryny (np.PALMA Z MURZYNKIEM),
- 3 duże jajka,
- 4 łyżki stołowe oleju,
- 2 łyżki octu,
- 1/2 buteleczki aromatu waniliowego,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia.

WYKONANIE
Nagrzewam piekarnik do 170° C i podchodzę do przygotowania ciasta. Margarynę ucieram z cukrem na puch następnie ucierając dodaję stopniowo jajka. W następnej kolejności wsypuję mąkę ziemniaczaną, mąkę pszenną, proszek do pieczenia - kontynuuję ucieranie. Na samym końcu wlewam olej, ocet i aromat waniliowy. Po starannym wymieszaniu wszystkiego wylewam masę do wcześniej przygotowanej formy i wstawiam do nagrzanego piekarnika na ok. 30 minut do tzw. suchego patyczka. Po upieczeniu pozostawiam do całkowitego wystygnięcia, posypuję cukrem pudrem wymieszanym z cukrem waniliowym lub podaję bez posypki. Gotowe:)

MÓJ KOMENTARZ
Babka powstała z potrzeby chwili, dla umilenia czasu córki z koleżankami. Troszkę zapomniana przez mnie a przecież tak dobrze znana z okresu dzieciństwa(!) Odtworzyłam przepis przywołując w pamięci chwile spędzone podobnie jak moja córka z rówieśnikami tyle, że ja nie miałam dużej trampoliny, w której umieszczałam swoich gości a zwykłą ławkę:):) ... tymczasem są smaki, które kojarzą się nam z beztroską, z osobami i to jest bezcenne. Bardzo proste, niezwykle szybkie w przygotowaniu i smaczne ciasto odnajdzie się w każdej sytuacji. Polecam:)

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...