wtorek, 14 maja 2013

KLUSKI Z KAPUSTY PEKIŃSKIEJ (SMACZNE)

(Proporcje dla 3 - 4 osób)

SKŁADNIKI:
- 500g pekińskiej kapusty,
- ok. 400g mąki pszennej,
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej,
- 1 duże jajko,
- 1/2 łyżeczki soli morskiej,
- 1 łyżeczka gałki muszkatałowej,
- 1/2 łyżeczki imbiru w proszku.

WYKONANIE
Kapustę szatkuję i gotuję przez parę minut w lekko osolonej wodzie. Następnie wrzucam do robota kuchennego i miksuję na jednolitą "papkę". Wykładam do miski, wsypuję mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną, wbijam jajko i doprawiam dodatkami smakowymi (sól, gałka muszkatałowa, imbir). Całość dokładnie mieszam. Wrzucam łyżką podłużne kluseczki na wrzątek (woda lekko osolona) i gotuję przez ok.3 minuty - kluski rosną w wodzie. Odcedzam i podaję. Kluski z kapusty pekińskiej to alternatywa dla ziemniaków, ryżu, makaronu. Idealne w duecie z zupą aczkolwiek najczęściej podaję do pieczeni z sosem - najbardziej trafione podanie. Polecam:)

MÓJ KOMENTARZ
Z kluskami z kapusty pekińskiej po raz pierwszy zetknęłam się kilka lat wstecz u znajomych. Zaintrygowana pomysłem postanowiłam uzyskać przepis, który wcześniej przez znajomych został pobrany z jakiegoś czasopisma. Przepis zmodyfikowałam i po zmianie uważam za trafiony:)

SMACZNEGO!

1 komentarz:

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...