wtorek, 14 maja 2013

FRUTTI Z CIASTECZKAMI

(Proporcje dla 3 osób)

SKŁADNIKI NA MASĘ
- 1 litr kompotu (np.agrest, truskawka, brzoskwinia, śliwka),
- 2 budynie śmietankowe w proszku (każdy na 1/2 litra płynu),
- opcjonalnie: cukier (należy sprawdzić czy odpowiada nam słodycz w kompocie, jeżeli uznajemy, że kompot jest słodki pomijamy cukier jeżeli kwaśny wsypujemy cukier wg własnego uznania - ja dodałam 4 łyżki cukru).
Budyń ugotować wg przepisu na opakowaniu (z jednym wyjątkiem : mleko zastępujemy kompotem - ja zawsze miksuję smaki, dzisiaj wykorzystałam: truskawka,brzoskwinia,czerwona porzeczka:)). Do budyniu dodałam ok.500g owoców z kompotu (pod koniec gotowania, żeby nie zrobić z nich papki lecz zachować właściwe kawałki - deser będzie zdecydowanie smaczniejszy).

SKŁADNIKI NA CIASTKA
- 150g maki pszennej,
- 2 łyżki cukru pudru,
- ok. 80g masła,
- 1 żółtko,
- szczypta soli.
Zagniatam bardzo szybko składniki, formuję ciasto w kulę i wstawiam do lodówki na 30 minut. Rozwałkowuję płat ciasta, wykrawam kieliszkiem ciasteczka. Układam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia lub matą silikonową. Wstawiam do nagrzanego piekarnika do 170° C na ok. 10 - 15 minut. Pozostawiam do wystygnięcia.
CIASTKA UKŁADAM W PRZYGOTOWANYCH PUCHARKACH NA PRZEMIAN Z MASĄ BUDYNIOWĄ.

MÓJ KOMENTARZ
Deser FRUTTI Z CIASTECZKAMI cieszy się uznaniem w mojej rodzinie od wielu lat. Jest bardzo prosty w przygotowaniu i nie wymaga trudno dostępnych składników.  Po dzisiejszym sprawdzeniu stanu ubiegłorocznych zapraw/przetworów w spiżarni doszłam do wniosku, że jest tych wszystkich "perełek" za dużo i ostateczny czas przyczynić się do ich opuszczenia półek. Deser jest lekki i pyszny:) Polecam.

SMACZNEGO!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...