czwartek, 7 marca 2013

BAJADERKA Z ŻURAWINĄ

(Proporcje na ok.30szt.)

SKŁADNIKI:
- 300g resztek ciasta - wykorzystałam muffiny z żurawiną(można użyć herbatników, biszkoptów innych ciast/ciasteczek bez kremu),
- 3/4 buteleczki aromatu migdałowego,
- 100g gorzkiej czekolady,
- 2 łyżki masła czekoladowego,
- 1 łyżeczka spirytusu,
- ok.3 łyżki wiórek kokosowych - do obtoczenia.

WYKONANIE
Rozkruszam muffiny - zrobiłam to ręcznie, natomiast gdy jest to ciasto/ciastka zakalcowe lub twarde to wrzucić do malaksera. Dodaję rozpuszczoną czekoladę, masło czekoladowe, aromat i spirytus. Wszystko dokładnie zagniatam i oceniam konsystencję masy. Jeżeli jest rzadka dodaję w moim przypadku więcej muffinek z żurawiną, gdy gęsta więcej masła czekoladowego(moja masa była akuratna). Formuję dowolnej wielkości kulki, połowę z nich pozostawiam bez dodatków a połowę obtaczam w wiórkach kokosowych. Wstawiam na minimum 2 godziny do lodówki.

MÓJ KOMENTARZ
Nie dodałam cukru - muffiny miały wystarczająco dużo słodyczy w sobie. Składniki idealnie dobrane, bajaderki wyszły znakomite. Proste w przygotowaniu i na każdą okazję. Przyznam się, że najczęściej sięgam po ten przepis po telefonie z zapowiedzią odwiedzin od znajomych - wówczas czas chłodzenia bajaderek trwa do sygnału dzwonka:)

SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...