wtorek, 5 marca 2013

TRADYCYJNA SAŁATKA JARZYNOWA

(Proporcje dla 6 osób)

SKŁADNIKI:
- 400g ziemniaków,
- 200g marchwi,
- 200g pietruszki(korzeń),
- 200g selera(korzeń),
- 200g ogórków kiszonych,
- 150g jajek(3-4szt),
- 150g zielonego groszku konserwowego,
- 150g kukurydzy konserwowej,
- 400ml dobrego jakościowo majonezu,
- 1/3 łyżeczki soli morskiej,
- 1/3 łyżeczki świeżo zmielonego pieprzu.

WYKONANIE
Umyte warzywa gotuję do miękkości(ziemniaki, marchew, seler, pietruszka). Jajka gotuję na twardo. Warzywa i jajka zostawiam do wystygnięcia po czym obieram. Kroję obrane warzywa w drobną kosteczkę. Następnie kroję ogórki i odsączam z nadmiaru soku. Odsączam na sitku także groszek i kukurydzę. Dodaję majonez i doprawiam do smaku- dokładnie mieszam. Sałatkę odstawiam do przegryzienia się wszystkich składników na ok.godzinę. Gotowe.

MÓJ KOMENTARZ
W tradycyjnej sałatce jarzynowej bardzo istotną rolę odgrywają kiszone ogórki. Przez pewien czas degustatorzy tej sałatki zastanawiali się nad jakością smaku -dlaczego moja sałatka jest smaczna a ich nie? Krok po kroku, okazało się, że w mojej sałatce są ogórki zrobione przeze mnie(przepis ujawnię w sezonie) a w innej kupione w sklepie o niemiłym zapachu itd. Cały sekret. Ja dodatkowo cenię w tej sałatce krojenie - mega mała kosteczka:) Sałatka na każdą okazję. Polecam.

SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...