wtorek, 19 marca 2013

ŚLIMAKI FRANCUSKIE Z DŻEMEM

(Proporcje na 20 - 25sztuk)

SKŁADNIKI:
- 1 opakowanie ciasta francuskiego (ok.35x42cm),
- dżem z czereśni (ok.4 łyżki),
- cukier puder do posypania (opcjonalnie).

WYKONANIE
Nagrzewam piekarnik do 200°C. Ciasto francuskie smaruję dżemem z czereśni i zwijam w ciasny rulon, kroję ostrym nożem w paski o grubości 2cm. Układam na blasze wyłożonej matą silikonową pamiętając o odstępach. Wstawiam do nagrzanego piekarnika i daję czas na upieczenie ok.15 minut. Gotowe ślimaki wykładam na kratkę i zostawiam do wystygnięcia, posypuję cukrem pudrem.

MÓJ KOMENTARZ
W moim domu są specjalne puszki, w których przechowuję domowe słodycze (zapasy) i dokładnie wiedzą o tym moje dzieci - dzisiaj mój malutki synek odegrał "teatrzyk" z powodu deficytu w domowych słodyczach określając swoim językiem pustą puszkę - "be-be"... cóż, musiałam zawiesić inne obowiązki i podratować swój autorytet w oczach dziecka... wypadło na ciasto francuskie(zawsze mam zapas w zamrażalniku:)) i w szybkim czasie powstały ślimaki z dżemem z czereśni, posypane cukrem pudrem - dziecko zadowolone:) Zatem polecam zapracowanej mamie szybki przepis na ciasteczka dla dzieci, są też idealną przekąską do kawy/herbaty, szybkie i proste w przygotowaniu co ratuje nas także przed wizytą gości:)

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...