piątek, 1 marca 2013

ZIEMNIAKI W MUNDURKACH Z TWAROGIEM

(Proporcje dla 2-3osób)

SKŁADNIKI:
- 400g twarogu,
- 400g ziemniaków(średniej wielkości),
- mała, czerwona cebula,
- 1duży czosnek,
- 2 łyżki drobno pokrojonego koperku,
- 1 łyżka drobno pokrojonego szczypiorku,
- 4 łyżki jogurtu greckiego,
- 0,5 łyżeczki soli morskiej,
- 1/3 łyżeczki świeżo zmielonego pieprzu,
- 2 listki świeżej bazylii.

WYKONANIE
Zaczynam od wyszorowania ziemniaków. Zalewam wodą i gotuję w łupinach do miękkości(bez soli). Twaróg rozdrabniam widelcem, dodaję drobno pokrojoną cebulkę, przeciśnięty czosnek przez praskę, koperek, szczypiorek, przyprawy, świeżą bazylię oraz jogurt grecki. Wszystkie składniki dokładnie ze sobą łączę. Podaję z ziemniakami w mundurkach lub z obranymi  ziemniakami pokrojonymi w grube talarki - w zależności od życzenia domownika.

MÓJ KOMENTARZ
Ziemniaki w mundurkach z twarogiem to nic innego jak po poznańsku "pyry z gzikiem". Nie jestem urodzoną wielkopolanką i zetknięcie się z tym daniem nastąpiło ok.15 lat temu podczas zmiany zamieszkania. Przyznam, że podczas konsumpcji moja reakcja była negatywna - nie zostałam entuzjastą... do czasu, aż sama spróbowałam przygotować to danie i okazało się, iż z takimi dodatkami i proporcjami jakie zastosowałam - polubiłam ziemniaki w mundurkach z twarogiem(pyry z gzikiem). Zatem serdecznie polecam:)

SMACZNEGO!

1 komentarz:

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...