niedziela, 10 marca 2013

GOŁĄBKI Z BRĄZOWYM RYŻEM, MIĘSEM W KAPUŚCIE PEKIŃSKIEJ

(Proporcje dla 4 - 6 osób)

SKŁADNIKI:
- 9 dużych liści kapusty pekińskiej,
- 400g mięsa mielonego,
- 100g brązowego ryżu,
- 4 łyżki koncentratu pomidorowego,
- 1 duży ząbek czosnku,
- 1 jajko,
- 0,5 łyżeczki tymianku,
- sól , pieprz - wg uznania (użyłam 1 łyżeczkę soli, 0,5 łyżeczki pieprzu),
- 0,5 łyżeczki curry,
- 0,5 łyżeczki papryki łagodnej/pikantnej(użyłam łagodnej ze względu na dzieci),
- 2 ziarna ziela angielskiego,
- 1 liść laurowy.
- 400ml bulionu warzywnego (użyłam domowego ale może być z kostki).

WYKONANIE
Zaczynam od ugotowania brązowego ryżu w osolonej wodzie (ryż brązowy gotuje się dłużej niż ryż biały). Do mielonego mięsa dodaję ugotowany ryż, przeciśnięty przez praskę czosnek, wbijam jajko, wsypuję przyprawy.  Masę mięsną dokładnie wyrabiam i odstawiam do przegryzienia się składników na czas przygotowania liści kapusty pekińskiej - wrzucam na kilka sekund na wrzątek. Kapusta pekińska jest delikatna i nie ma potrzeby gotować żeby zmiękła, wystarczy ją sparzyć i będzie elastyczna. Na każdy liść nakładam solidną łyżkę farszu, dokładnie zwijam i smażę z każdej strony na lekko złoty kolor. Układam w garnku(można a nawet powinno wyłożyć się dno garnka liśćmi kapusty - ja w dzisiejszej wersji pominęłam). Następnie zalewam bulionem warzywnym, dodaję ziele angielskie, liść laurowy i gotuję pod przykryciem przez ok. 30 minut. Dodaję koncentrat pomidorowy, doprawiam do smaku (doprawiłam solą morską i świeżo zmielonym pieprzem). Danie proste w przygotowaniu, znane i bardzo smaczne. Polecam:)

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...