piątek, 8 lutego 2013

PIEROGI Z SEREM I JAGODAMI

(Proporcje na ok.50 sztuk - moje ciasto cienko rozwałkowałam)

SKŁADNIKI NA NADZIENIE:
- 1 kostka białego sera śmietankowego(250g),
- 1 łyżka budyniu śmietankowego w proszku,
- 3 łyżki cukru pudru,
- 1 łyżeczka cukru waniliowego,
- 3 łyżki jagód,
- 3 łyżki soku jagodowego.

WYKONANIE
Składniki dokładnie łączę ze sobą. Gotowy ser z jagodami odstawiam na bok i przechodzę do przygotowania ciasta na pierogi.

SKŁADNIKI NA CIASTO PIEROGOWE:
- 250g mąki pszennej,
- szczypta soli,
- 1 łyżka oleju,
- 1 jajko,
- ok.0.5szkl. ciepłej wody(należy być czujnym w dolewaniu wody, gdyż można przesadzić - użyłam 1/3szkl.).

WYKONANIE
Wszystkie składniki łączę i zagniatam. Ciasto ma być miękkie, elastyczne i gładkie. Zostawiam ciasto na kilka minut, żeby odpoczęło. Posypuję lekko stolnicę mąką, wykrawam szklanką lub foremką do pierogów kółka, nakładam nadzienie i zlepiam brzegi nadając  dodatkowo tzw.zakładki wówczas powstaje pierożek z falbanką:) Wrzucam do osolonej wody i gotuję od momentu wybicia się od dna garnka przez chwilę.

MÓJ KOMENTARZ
Pierogi podaję w zależności od życzenia danej osoby, zatem z masłem, ze śmietaną lub tak jak na zdjęciu polane jogurtem naturalnym. Nadzienie do pierożków jest słodkie aczkolwiek bez przesadnej słodyczy.
Można cukier pominąć -ja dodałam na życzenie dziecka i uważam iż słodkie nadzienie jest zdecydowanie lepsze. Polecam :)

SMACZNEGO!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...