wtorek, 9 kwietnia 2013

CZEKOLADOWE Z CHILI I WIŚNIÓWKĄ

(Proporcje na formę o średnicy 24cm)

SKŁADNIKI:
- 200g gorzkiej czekolady + 150g gorzkiej czekolady (do polania wierzchu ciasta),
- 100g masła,
- 40ml wiśniówki (wódki),
- 140g mąki pszennej,
- 3 jajka,
- 2 łyżki kakao (ciemne),
- 6 łyżek naturalnego miodu,
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej,
- 1/2 łyżeczki chili

WYKONANIE
Do rondelka dodaję masło, połamaną czekoladę, miód, kakao - mieszając na małym ogniu rozpuszczam właściwe składniki. Odstawiam do wystygnięcia. Wbijam jajka, wsypuję mąkę, sodę, chili i bardzo dokładnie mieszam. Na końcu wlewam wiśniówkę i ponownie mieszam. Ciasto wylewam do przygotowanej wcześniej formy i wstawiam do nagrzanego piekarnika do 180°C na ok. 25 - 30 minut. Na upieczone ciasto wylewam rozpuszczoną gorzką czekoladę. Gotowe:)

MÓJ KOMENTARZ
Do upieczenia czekoladowego ciasta zostałam zainspirowana przez kolegę. Miało być "czekoladowe z małym kopnięciem" - zastosowałam udany mariaż czekolada + wiśniówka. "Kopnięcie" uzupełniłam dodatkowo chili - lekko wyczuwalne w smaku, żeby nie było, że jestem nieczuła do mężczyzn!:) Jak widać, gdy chcę - potrafię! Ciasto wyśmienite w smaku, bajecznie czekoladowe i ... z małym kopnięciem:-)
Polecam.

SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. Powiedziałabym nawet, że obłędnie czekoladowe!

    OdpowiedzUsuń
  2. Taaa... czekoladowe i małe kopnięcie też odczuwalne. Degustator ucieszony, euforia podobna do mojego synka na widok nowej zabawki!:) Tymczasem mi nie o taką euforię chodziło... następnym razem koniecznie więcej chili - dodam!:-)
    Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...