piątek, 5 kwietnia 2013

KOPYTKA Z BIAŁYM SEREM

(Proporcje dla 3 - 4 osób)

SKŁADNIKI:
- 250g białego sera,
- 160g mąki pszennej,
- 1 budyń waniliowy (w proszku),
- 1 duże jajko,
- szczypta soli.
DODATKOWO
- serek homogenizowany (malinowy, brzoskwiniowy, jagodowy, waniliowy)
- owoce (banan, brzoskwinia, jagoda)

WYKONANIE
Z podanych składników zagniatam ciasto. Stolnicę podsypuję mąką, formuję wałeczki, kroję ukośne kawałki. Wrzucam do gotującej wody. Wyciągam cedzakową łyżką i podaję. Moje dzieci kopytka z białym serem uwielbiają - podaję polane serkiem malinowym lub brzoskwiniowym i z ulubionymi owocami (w takiej wersji kopytka przyjęły), ale można podać polane masłem, sosem owocowym, sosem waniliowym/czekoladowym.

SMACZNEGO!

7 komentarzy:

  1. Ładne i zgrabne te kopytka,tylko pierwszy raz się spotykam z tym, by kopytka robić z twarogu i ... budyniu! To jakiś regionalny przepis?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za zwrócenie uwagi! Do sera dodajemy budyń w proszku (nie zaznaczyłam w przepisie). Mam nadzieję, że rozwiałam wszelkie wątpliwości... Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja pierwszy raz widzę kopytka bez ziemniaków. W moich stronach kluski z białego sera to "leniwe". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. -kopytka z białym serem,
    -kopytka leniwe,
    -kluski leniwe,
    -pierogi leniwe.
    Pod takimi pojęciami spotkałam "kluski", znam je od dziecka jako kopytka z białym serem i pod taką nazwą je zamieściłam. Osoby, które zastanawiają się nad smakiem kopytek z białym serem informuję, że warto przepis wypróbować - są pyszne!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Leniwe są pyszne :) Ja robię z śmietaną wymieszaną z cukrem...prosto i smacznie. Czasem zaszaleje i np dodam cynamon, albo jem właśnie z masełkiem i bułką tartą. Ale też nie znałam dodatku budyniu :) hmmm ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmmm... zaintrygowana powyższymi komentarzami postanowiłam dociec czy mój przedszkolny przepis KOPYTKA Z BIAŁYM SEREM nie przyleciał z kosmosu:-))Uff... okazuje się, że nie!:) Znalazłam na kilku stronach kulinarnych ten magiczny składnik "budyń waniliowy" (oczywiście w proszku). Jeżeli ktoś nie jest przekonany do budyniu, może dodać 1-2 łyżki mąki ziemniaczanej, ale z budyniem są o wiele pyszniejsze!
    Agatko, ze śmietaną są smaczne - serwowano mi w przedszkolu/w szkole (pamiętam), ale u mnie każda latorośl uwielbia z serkiem i owocami, spróbuj także znakomite! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smak mego dzieciństwa,tyle że były ze śmietaną i cynamonem:)

    OdpowiedzUsuń

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...