czwartek, 25 kwietnia 2013

PIŁECZKI Z KRUSZONKĄ KRÓWKOWĄ I JAGODAMI

(Proporcje na formę o średnicy 24cm)

SKŁADNIKI NA CIASTO:
- 300g mąki pszennej,
- 70g białego serka (np.MÓJ ULUBIONY),
- 50g cukru,
- 30g masła,
- 10g świeżych drożdży,
- 100ml letniego mleka,
- 2 jajka,
- 1 łyżeczka cukru waniliowego.

KRUSZONKA
- 100g mąki pszennej,
- 50g masła,
- 1 stołowa łyżka masy krówkowej.

DODATKOWO
- 4 łyżki jagód (świeżych/mrożonych)

WYKONANIE
Drożdże rozprowadzam w letnim mleku, wlewam do pozostałych składników i zagniatam na gładkie ciasto. Formuję piłeczki (ok.27 sztuk) zostawiam w ciepłym miejscu do podwojenia objętości. W tym czasie przygotowuję formę oraz kruszonkę. Zagniatam mąkę z masłem i masą krówkową. Odkładam pożądaną porcję jagód. Wyrośnięte kulki układam w formie, posypuję kruszonką i jagodami. Wstawiam do nagrzanego piekarnika do 170° C na ok. 25 minut.

MÓJ KOMENTARZ
Mój synek jest zakochany w samochodzikach, na drugim miejscu są piłeczki, do tego uwielbia jeść a ja uwielbiam ten moment gdy z impetem wpadnie do kuchni i sprawdza w szafce swoje "domowe zapasy":) I nic w tym nadzwyczajnego, poza faktem, że ma zaledwie 16 m-cy a mądrością zadziwia nie jedną dorosłą osobę. Specjalnie dla niego upiekłam "piłeczki", świetna przekąska między głównymi posiłkami... i ten błysk w oczkach...;);)

SMACZNEGO!



1 komentarz:

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...