piątek, 26 kwietnia 2013

GOFRY

(Proporcje na 8 - 10 sztuk, średnica mojej gofrownicy - 20cm)

SKŁADNIKI:
- 250g mąki pszennej,
- 20g cukru pudru,
- 50g masła,
- 360ml mleka,
- 1 duże jajko,
- 1 łyżka cukru waniliowego,
- 1 łyżka jogurtu naturalnego,
- szczypta soli,
- dodatki: cukier puder, dżem, miód, owoce w żelu, bita śmietana.

WYKONANIE
Do przesianej mąki wbijam jajko, dodaję roztopione masło, jogurt, wsypuję cukier puder, cukier waniliowy, sól, wlewam mleko i miksuję na gładką masę. Odstawiam na ok. 30 minut po czym rozgrzewam naoliwioną gofrownicę, wlewam 4 łyżki ciasta i zapiekam  ok.3 - 5 minut. Podaję póki ciepłe lub wykładam na kratkę do odparowania. Podaję z wyżej wymienionym dodatkami.

MÓJ KOMENTARZ
Od czasu spędzania wakacji nad morzem w Sopocie pokochaliśmy gofry ALE nie lubię takich mega grubych serwowanych w budkach nie daleko molo, zatem jako jedyna z "grupy" wyłamuję się i proszę w jednym punkcie o cienkie i chrupiące:) I takie też dzisiaj zaprezentowałam. W celu uniknięcia przypalenia gofrów należy nie dodawać zbyt dużej ilości cukru (ja użyłam 20g cukru). Warto też zwrócić uwagę na moc gofrownicy (moja ma 1200W wiec spełnia moje oczekiwania) zbyt mała moc poniżej 1000W może nam wystarczająco nie wypiekać i powodować, że gofry będą "gumiaste".

SMACZNEGO!

5 komentarzy:

  1. dawno nie jadłam, są super! :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. domowacukierniaewy - hmm.. wczoraj przygotowywałam miejsce na nowe garnki i po stwierdzeniu, że brakuje mi na nie miejsca zdecydowałam się "posprzątać" (obdarować kogoś czymś)i takim sposobem wpadł kartonik z gofrownicą w moje ręce(po kilku miesiącach wolnego:)) ale w lipcu zarezerwowane wakacje nad morzem więc dzieci nie odpuszczą żadnego dnia bez gofra z bitą śmietaną i owocami(zwłaszcza córka, a za jej śladem pójdzie oczywiście synek). I gofrownica znowu będzie odpoczywać... Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Agatko odbierz proszę wiadomość na FB. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

BABKA Z NUTELLĄ

CZEKOLADOWA, LEKKO WILGOTNA I DO TEGO PUSZYSTA TAKA WŁAŚNIE JEST BABKA Z NUTELLĄ. DOSKONAŁA NA WSZELKIE OKAZJE A PROSTOTĄ WYKONANIA I OBŁĘD...